Cairo!!!!!! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Tientje de wereld rond Deel je mooiste reizen met anderen! - WaarBenJij.nu Cairo!!!!!! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Tientje de wereld rond Deel je mooiste reizen met anderen! - WaarBenJij.nu

Cairo!!!!!!

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Tientje de wereld rond

19 Maart 2010 | Egypte, Caïro

Wat een drukke stad! 23 miljoen inwoners. En er is constant file.
3 baansweg, ben je gek alles en iedereen rijd door elkaar heen. En rijden met 6 auto's naast elkaar. Paard en wagen, ezels, kamelen noem het maar op het is allemaal aanwezig op de weg!

Zo kwamen wij zaterdagnacht terecht in Cairo. We waren super moe. Maar hierdoor waren we gelijk weer wakker!

Zondag hebben we met onze taxichauf Hamza de hele dag rondgereden voor 30 euro!!
Van Cairo Tower naar het Egpytisch museum en van daar naar het talaatshopping street (wat heel erg tegenviel).
Cairo tower was super mooi uitzicht over de stad. Egyptisch museum erg mooi gebouwe met heeeeel veel beeldjes!!! Maar het masker van het onze toetanchamon was natuurlijk wel uniek!!

Wat erg leuk aan onze Chauf Hamza was dat hij ook geboren is in Cairo.
DUS we hadden tergelijke tijd ook gewoon een Gids bij de gehele dag. Voor 30 euro!! haha

Maandag zijn we de piramides van Gizeh gaan bezoeken.
Wat was dit mooi!! Ik had al verwacht dat het een wauw moment zou zijn. Maar ik kreeg serieus een kippenvel moment. Zo gaaf!
IEDEREEN MOET IN ZIJN LEVEN EEN KEER HIER ZIJN GEWEEST!!
We zijn ook in de grootste piramide geweest. Door een kleine gangetje kruipen omhoog naar de grafkamer. Unieke ervaring.
Want trouwens echt een tegenvaller was de sound & light show bij de piramides, deze hadden we zondagavond bezocht. Ik had een hoop spectakel verwacht..maar helaas.

Dinsdag was een erg leuke dag.
Zijn we s'ochtends vroeg vertrokken met onze Hamza naar de koptische wijk(katholieke wijk in Cairo). Dit was erg mooi om te zien. Een katholieke wijk in een moslim stad.
We zijn naar de eerste moskee van heel Afrika geweerst. Hier heb ik ook een foto gemaakt met het tientje. (sorry vergeten maandag foto te maken bij de piramede, maar hij is het wel geweest!)
We moesten onze schoenen uit, en moesten een gewaad aan om voeten, benen en haren te bedekken. We leken net 2 ninja's!! haha was erg grappig.
Maar ook weer erg mooi!

Daarna zijn we naar de city of dead geweest. Dit een de begraafplaatst van Cairo. Hier leven een half miljoen mensen!!! zo bizar!
Het was ook wel een beetje eng dus ik was blij dat onze Hamza bij ons was. Hele mooi ervaring.
We hebben zelf op het dak van de Tombe van Mohammed Ali gestaan.

Daarna naar de Citadel geweest, hier staat ook de moskee van Mohammed ali.
T is eigelijk een heel groot fort met de moskee en een museum van de politie, dit vond ik ook een beetje een tegenvaller.

We zijn daarna Khan El-Khalili bazaar gegaan. Een chaos.. niet normaal!! Maar leek wel of we in de tekenfilm van Aladin rondliepen. Al die steegjes en gebouwen super!!
Je wordt constant aangesproken met dat zij de beste en mooiste spulletjes hebben en natuurlijk niet te vergeten SPECIAL PRICE FOR MY LADY!
Ik ga morgen proberen foto's hiervan op de website te zetten. En een filmpje.

Wat ook erg grappig was dat de mensen van het platteland van Egypte op vakantie gaan naar Cairo en nog nooit toeristen hebben gezien.
Dus deze mensen keken constant naar ons alsof we 2 aapjes waren.
En zelfs fotos maken en filmen :)

Slot conclussie; Dit moet je ooit meegemaakt hebben!

EN WIE NEEMT NU HET TIENTJE OVER!!!????

Groetjes,
Nadja

• 23 Maart 2010 - 09:53

Ester:

Ooh klinkt super Nadja!!
    Is er al iemand die het tientje kan overnemen?
    Ik ga volgend weekend naar London, dus als er echt niemand is wil ik hem wel weer meenemen, maar het zou natuurlijk leuker zijn als het tientje iets verder komt dan dat!

• 23 Maart 2010 - 14:03

Nadja:

Ja inderdaad als niemand hem over wilt nemen... Hij is toch nog niet in engeland geweest!
    Wanneer ga je?
    Groetjes Nadja

• 23 Maart 2010 - 18:32

Ester:

Ik ga volgende week vrijdag. Zal ik hem dan maar meenemen? Als in de tussentijd nog iemand met een leuke reis komt kan ik m altijd nog doorsturen :)
    Groetjes Ester

• 24 Maart 2010 - 08:34

Nadja:

Dat is goed!
    Je hebt mijn email adres nog toch? Stuur daar je adres maar naartoe.
    Groetjes!

• 28 Maart 2010 - 13:31

Jacques:

Daarmee heb je ook het laatste nog bestaande klassieke wereldwonder bezocht: de piramide van Cheops.
    Jammer dat die niet mee telt voor de nieuwe 7 wereldwonderen maar toch wel kicken.

Tientje de wereld rond

Heb jij zin om mee te doen met de ultieme uitdaging voor samenwerking, het leggen van verbindingen tussen mensen, en het laten zien van jezelf? Het is niet voor iedereen. Het is voor mensen die zich bewust zijn dat ze niet alleen op de wereld zijn. Mensen die bereid zijn de reikende hand naar anderen uit te steken. En voor mensen die er trots op zijn om samen met anderen een prestatie neer te zetten. En die daar ook nog eens over willen berichten. Deze mensen met het hart op de juiste plaats vraag ik om mee te doen met de uitdaging. Voel jij je aangesproken? Dan heb ik er vertrouwen in dat met jou de missie gaat slagen! Die missie heet "Tientje de wereld rond!". "Tientje de wereld rond" is een estafette-wereldreis waarbij het 10 eurobiljet met serienummer P01711077472 het "estafettestokje" is. Telkens is het tientje dus in handen van een andere reiziger. Ook in jouw handen als je meedoet. Je schrijft over jouw reis met het tientje op het weblog http://tientjedewereldrond.waarbenjij.nu. Misschien schrijf je al op waarbenjij.nu, Hyves of een ander blog. Als je meedoet schrijf je een deel van je reis ook voor het weblog dat je nu leest. Je hoeft niet dezelfde tekst te schrijven als op je eigen weblog. Je kunt bijvoorbeeld ergens speciaal de aandacht op vestigen. Of datgene vertellen waarvan je het belangrijk vindt dat anderen dat weten. Misschien wel eigen ervaringen waarmee je anderen enorm helpt! Jouw verhaal maakt onderdeel uit van het hele verhaal van de reis van het tientje. Heb je wel eens gehoord van het spelletje "Een geheime zin doorgeven"? Bij dat spel zitten mensen in een rij naast elkaar. De eerste persoon krijgt een zin ingefluisterd. Die fluistert de zin in het oor van de persoon naast hem. Zo gaat de zin de hele rij door, van persoon tot persoon. Aan het einde van de rij vertelt de laatste persoon hardop welke zin hij heeft doorgekregen. Meestal is dat een totaal andere zin dan waarmee de eerste persoon begonnen is. Uit dit simpele experiment blijkt wel dat het helemaal niet zo makkelijk is om iets door te geven aan een ander. Daarom zoek ik mensen die denken dat wel te kunnen! Ben jij zo iemand? Lees dan een uitgebreidere uitleg van "Tientje de wereld rond" op http://tientjedewereldrond.waarbenjij.nu/index?page=message&id=2954151. Veelgestelde vragen lees je op http://tientjedewereldrond.waarbenjij.nu/Bericht/index?page=message&id=2955741. Succes! Reisverslag: http://tientjedewereldrond.waarbenjij.nu Hyves: http://tientjedewereldrond.hyves.nl Twitter: http://twitter.com/10dewereldrond

Actief sinds 20 April 2009