Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Tientje de wereld rond Deel je mooiste reizen met anderen! - WaarBenJij.nu Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Tientje de wereld rond Deel je mooiste reizen met anderen! - WaarBenJij.nu

Beijing!

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Tientje de wereld rond

11 Oktober 2010 | China, Peking

Na een vermoeiende reis van 12 dagen. Kom je in Beijing terrecht, wat is het hier druk en hectisch!!
En het regende ook nog eens. Erg jammer.

Maar laten we de pret niet drukken. We kwamen vrijdagmiddag aan in Beijing. We werden opgehaald en naar ons hotel gebracht. Wij hoopten dat we iets konden eten want het eten in de trein was op en bij de tussenstops op de perrons was ook niks te eten te krijgen. Dus we hadden om 16 uur voort wel erg honger! Bij het hotel niks spannends te vinden qua eten. Dus wij wilde toch naar de zijdemarkt dus wij dachten pakken we even 'snel' een taxi. haha haal dat snelle maar weg. We stond dik in de file.
We hebben dik een uur in de taxi gezeten, maar we hoefden maar 3 euro af te rekenen voor dit ritje.
Het eerste wat we zagen was de macdonald (schadalig haha) Dit was ook al zo goed goedkoop. Let op: 2 x grote friet 2 x hamburger 2 x grote cola 2 x kipnuggets. Dit was nog geen 5 euro bij elkaar.
Daarna met een volle maag gaan shoppen in de zijdemarkt. Dit was echt zo leuk. Afdeling Tassen, afdeling zijde, afdeling souvenirs etc. We zijn deze avond helemaal los gegaan.

Wel weer vroeg naar bed. En wat lag het bed heerlijk. En een douche!
Volgende dag weer vroeg op.
We gingen naar het plein van de hemelse vrede. Het regende echt weer mega hard. Dus beinvloede wel de indruk van het plein. En het was echt mega druk.
Was wel grappig ik stond daar met de groep op de gids te wachten en toen tikte een chineesje mij aan of ze met mij op de foto wilde haha.
En daar volgde er nog 2. De gids zij dat deze mensen uit het platteland komen dus nooit buitenlanders zien.

Daarna zijn we doorgelopen naar de verboden stad. Was ook zo druk. En omdat het zo hard regende liep iedereen met een paraplu dus beinvloede ook de indruk. Alles keek zo erg grauw aan. Het is wel echt super groot! Dat hier zoveel mensen hebben geleefd. En precies moeste weten welke straatje ze wel mochten gebruiken en welke niet. Anders werd je gewoon vermoord als je het verkeerde straatje nam.

Hierna zijn we naar de tempel van de hemelse vrede geweest. Dit ligt in een park. En gelukkig werd het weer hier ook wat mooier.
Wat erg leuk aan park was dat mensen aan het vliegeren waren, dansen, tennissen, kaarten, spelletjes spelen etc. Dit was erg leuk om te zien.

Hierna zijn we gaan eten, wat ook erg leuk was. Je zit met zijn alle aan een ronde tafel en op deze tafel ligt een groot rond bord dat je weer rond kan draaien. En deze werd helemaal vol gezet met borden eten. Chinees eten van daar is veel lekker dan die je hier in Nederland koopt.

Daarna weer naar bedje. Lange dag gehad s'ochtends om 8 uur weg en s'avond om 22 uur in het hotel.
Ik was ook wel een beetje aan het einde van mijn latijn. Maar het mooiste moest nog komen, de chinese muur!
Hop in bed en Nadja was gelijk weg, haha.

The Last day! van de reis waren ik al jaren naar uitkeek. Wat gaat het toch snel!

We zijn s'ochtends naar de drumtoren gegaan. Was mooi op te zien, ze deden ook een demonstratie. Wat een geluid komt hieruit!
Moet ook wel vroeger was deze toren een soort van klok voor heel de stad.
S'ochtends voor mensen wakker te maken om te gaan werken. En s'avonds voor dat mensen naar hun huis moeten gaan en moeten slapen.
Hierna hebben we een Riksjatocht door een Hutong (oude volkswijk)gemaakt. was erg leuk. Maar ik voelde me wel echt een toerist hoor.

Hierna zijn we naar de muur gegegaan. Toen we bij de muur aankwamen trok het helemaal open. Dit was zo mooi.
We zijn met een soort gondel omhoog gegaan. Wat was het magisch om daar bovenop te staan. Als je je dan bedenkt moet het mongools volk toch wel heel machtig zijn geweest dat China zo'n grote muur heeft moeten bouwen. Dit was een mooi einde van de reis. We zijn s'avonds ook nog naar een show geweest met een hoop acrobatiek en dans. En trouwens de dag ervoor zijn we naar een kungfu show geweest in the red theater, echt een aanrader!!

En niet te missen hebben we midden in een hutongwijk de peking eend gegeten en ik moet eerlijk zijn, dit was echt heerlijk. Dus echt een must als je in Beijing bent.

S'avonds heb ik in bed tijdens het inpakken van mijn koffer nog even mijn reis doorgenomen wat heb ik veel gezien in 15 dagen! en 1/3 van de aardbol afgereist. Het is een ervaring om nooit meer te vergeten.
Deze reis moet je gewoon ooit gemaakt hebben in je leven. Een echte aanrader.

Helaas is het mooie avontuur voorbij.
Maar tijd dat het tientje weer doorgaat!

Wie neemt hem over??

Tientje de wereld rond

Heb jij zin om mee te doen met de ultieme uitdaging voor samenwerking, het leggen van verbindingen tussen mensen, en het laten zien van jezelf? Het is niet voor iedereen. Het is voor mensen die zich bewust zijn dat ze niet alleen op de wereld zijn. Mensen die bereid zijn de reikende hand naar anderen uit te steken. En voor mensen die er trots op zijn om samen met anderen een prestatie neer te zetten. En die daar ook nog eens over willen berichten. Deze mensen met het hart op de juiste plaats vraag ik om mee te doen met de uitdaging. Voel jij je aangesproken? Dan heb ik er vertrouwen in dat met jou de missie gaat slagen! Die missie heet "Tientje de wereld rond!". "Tientje de wereld rond" is een estafette-wereldreis waarbij het 10 eurobiljet met serienummer P01711077472 het "estafettestokje" is. Telkens is het tientje dus in handen van een andere reiziger. Ook in jouw handen als je meedoet. Je schrijft over jouw reis met het tientje op het weblog http://tientjedewereldrond.waarbenjij.nu. Misschien schrijf je al op waarbenjij.nu, Hyves of een ander blog. Als je meedoet schrijf je een deel van je reis ook voor het weblog dat je nu leest. Je hoeft niet dezelfde tekst te schrijven als op je eigen weblog. Je kunt bijvoorbeeld ergens speciaal de aandacht op vestigen. Of datgene vertellen waarvan je het belangrijk vindt dat anderen dat weten. Misschien wel eigen ervaringen waarmee je anderen enorm helpt! Jouw verhaal maakt onderdeel uit van het hele verhaal van de reis van het tientje. Heb je wel eens gehoord van het spelletje "Een geheime zin doorgeven"? Bij dat spel zitten mensen in een rij naast elkaar. De eerste persoon krijgt een zin ingefluisterd. Die fluistert de zin in het oor van de persoon naast hem. Zo gaat de zin de hele rij door, van persoon tot persoon. Aan het einde van de rij vertelt de laatste persoon hardop welke zin hij heeft doorgekregen. Meestal is dat een totaal andere zin dan waarmee de eerste persoon begonnen is. Uit dit simpele experiment blijkt wel dat het helemaal niet zo makkelijk is om iets door te geven aan een ander. Daarom zoek ik mensen die denken dat wel te kunnen! Ben jij zo iemand? Lees dan een uitgebreidere uitleg van "Tientje de wereld rond" op http://tientjedewereldrond.waarbenjij.nu/index?page=message&id=2954151. Veelgestelde vragen lees je op http://tientjedewereldrond.waarbenjij.nu/Bericht/index?page=message&id=2955741. Succes! Reisverslag: http://tientjedewereldrond.waarbenjij.nu Hyves: http://tientjedewereldrond.hyves.nl Twitter: http://twitter.com/10dewereldrond

Actief sinds 20 April 2009